27 mars 2008

Städning & fika

Tjena!

Jag har insett att jag mår mentalt bra av att aktivera mig. Idag har det varit solsken och någon plusgrad, och jag firade det "våriga" (allting är relativt) vädret genom att inleda dagen med en dubbel djurpromenad.

Efter det åkte jag till Bästemor och städade, tvättade och åt lunch med henne. Lite stressad kände jag mig eftersom Freidrich, som var i stan, hotade med att åka hem, och därför lyckades jag bland annat glömma bort att ha tvättmedel i tvättmaskinen. Jag är bäst ^^ Men vafan, hon märker säkert inget. Förhoppningsvis...

Jag träffade Fredrik på T-centralen vid halv tre i alla fall och sen satt vi och fikade vid Gallerian i en timme. Under den tiden hann vi dricka minst fyra koppar te var, det var ju gratis påfyllning...? Vi testade te med smak av allt från blåbär till tabasco xD Sen mötte vi Cicci & Lana, Freidrich åkte hem till sig och jag drog mig mot dem Ö um mit dem Hund auszugehen. Doch das musste ich nicht, da mein lieber Bruder das schon gemacht hatte, und darum sitze ich jetzt hier. Armer euch ;)

Och nu ska jag tagga Andra avenyn såklart :D Vad är det förresten för veckodag idag? Jag har aldrig koll på sånt under loven. Särskilt med tanke på att det är lördag hela veckan - i alla fall när föräldrarna också är lediga. Jävla ledighetsbegränsning på typ, vad är det? Fem veckor om året? Fuck off, företag. Folk borde arbeta mindre och leva mer! Vad är det egentligen som säger att åtta timmars arbetsdag är det bästa? Bara för att någon demonstrerade för det för hundra år sen, "åtta timmars arbete - åtta timmars ledighet - åtta timmars sömn" så är det väl inte skrivet i sten? Mer ledighet åt folket. Så det så.

Pusselipussel :D ♥

Inga kommentarer: