09 mars 2010

Fezt + poesi = sant!





I lördags hittade jag både ett par skidglasögon och en flaska Explorer, och kunde inte låta bli att göra tolkningen av Lennart Bångs spoken word Jag är 2000-talet som jag planerat i huvudet ända sedan jag läste den och första gången (~9:an) förstod vad han menade med

med Google på näsan
och Explorer i halsen



Jag kämpade som fan med bilden i photoshop, dels för att ursprungsbilden var fukkad och överexponerad och allt (hey manuell inställning + alkohol = crappy bilder, check ^^) och dels för att jag inte kan nånting om photoshop alls. Plus att alla instruktioner på internetz förutsätter att man har typ CS3 och på engelska T__T men men, det gick väl till slut, fast jag skulle så mycket hellre haft Google's riktiga logga på glasögonen. Försökte verkligen göra som man kan i paint ni vet, klippa ut allt utom det vita. Men det var skitsvårt. Aja, najs hur som helst! Lite nöjd är jag :D

1 kommentar:

Nofen! sa...

Två ord. Awesome sauce.