20 april 2010

Meningslöst

Alltså, i dag tar nog priset som värdelösaste dagen på mycket länge.

1) Irriterande fysikprov som inger en konstant känsla av att "fan, det här är för enkelt, jag gör fel", vilket efteråt konfirmerades av läraren.
2) Tre timmar och 20 minuter håltimme följde efter det. Jag och Karin följde Lovisa till träffpunkten: en halvtimmes promenad dit, för att få reda på att tantjäveln gått och dött. Halvtimmes promenad tillbaka.
3) Äcklig lunch bestående av samma innehåll som den i fredags. På riktigt! Kopierat från hemsidan:
Fredag v. 15: Sprödbakad torsk med citron- och dillremoulade samt potatis
Tisdag v. 16: Sprödbakad fisk med potatis och currydipp. Kom igen.
4) Ytterligare två timmar av ingenting i väntan på 50 minuters fysik (som vi gick på bara för att vi skulle ha repetition av sådant man knappt har kunnat och absolut inte minns)
5) På fysiken går vi i stället igenom totalt överkursmaterial som vi inte alls behöver kunna utan bara lär oss för skojs skull.

Tack för den Televerket.

Dock ska tillstås att det inte varit en dålig dag för det :) Fint väder, trevliga människor, flöjtspel och annat positivt. Nu ska jag gå och peta på min trognaste bloggläsare (som förmodligen kommer hinna se det här innan jag kommer fram om ~5 minuter).

1 kommentar:

Nwph sa...

Blurk, men hur passar Televerket in?