01 september 2010

It's doodling time

Jag jobbar ju som telefonförsäljare, och i bland när det är lite klent med samtal eller bara blir allmänt långrandigt, börjar jag rita. De senaste dagarna har jag dekorerat min kalender med hjälp av de fina Tombows-pennorna jag fick i studentpresent. Ett urval:



När jag pimpat alla större händelser och högtider, började fråga säljledarna om deras födelsedagar.


Kalle förklarade att efter tretti fyller man bara "år". Ehsan vägrade också avslöja sin ålder, så jag drog till med 53 eftersom han förmodligen är 30 år yngre.


Kul är det hur som helst, att använda mina fina pennor och se att det blir snyggt. Färgerna lyser fint, särskilt den rosa (men det är svårt att återge i foto), och de flyter ju ut så linjerna inte blir så tydliga. :)

1 kommentar:

julia sa...

Coolt du har gjort i kalendern! I min blire mest kludd haha! kolla gärna in på min blogg! :D