09 november 2008

IKEA & Tess

Tjo :]

Igår (lördag) ägnade jag hela förmiddagen åt att fixa klart med fotoboken som vi håller på med (eftersom vi inte orkar klistra och skriva mer). Så nu är den beställd! http://www.myphotobook.se/ är det vi har använt oss av, så nu är det bara att hoppas på att boken blir snygg också.

Efter lite lunch (pannkakor in my ♥) åkte jag och mamma till IKEA i Kungens Kurva. Där köpte vi lite olika prylar, bland annat lite grejer till scouterna, och en chockråsa isform med pusselbitar!! ♥ ♥ ♥ Och en fotoram, batterier och diskborstar till skolcafeterian.


Och jag fick stå och skjuta på alla varor! Det var jääätteespännandee ^-^

Sedan på kvällen drog vi till Tess för inflyttnings/födelsedagsfest! Efter någon halvtimmes irrande på Östermalm (där jag och Cc kände att vi verkligen fick visa vårt sanna element) kom vi äntligen fram till den mysiga lägenheten där lite olika människor väntade. Vi käkade god mat, beskådade diverse intressanta presenter (vi var till vår lättnad åtminstone inte värst i oseriöshetsgrad), fick tårta och gjorde en Quiz om Tess. Jag och Cc sög ^^ Sedan satt vi i köket med öl, blåbär och budgetmusik i ipodhögtalarna, och planerade en musikvideo till Du skär.
x
x

Schnygg-Tess med en kladdkaka och Åsis klassiker-snöre :)

x
x
Drinken jag blandade till Cc innehållande öl, päroncider, vispad grädde, bål, blåbär, hallon, bananmos, salt och säkert nåt mer också. Mwah, hon var inte så jättesugen ^^ Annie och Emo var taggade i alla fall, trots regnet!


x
Klockan 00:00 blev det Tessies 18-årsdag, så efter det ville alla såklart gå ut. Från ett ställe på Mariatorget (som var stängt) gick vi i regnet (jag i höga klackar) till Medborgarplatsen. Där hittade folk ett ställe med 18-årsgräns och de som inte hunnit droppa av gick in för att dansa & ha kul. En annan "hade glömt sitt leg" men kom inte in (överraskande ^-^), så det blev till att åka tunnelbana hem ensam med tvåhundra hammarbyfans.
x
Från Lidingö centrum fick jag dock sällskap med Ciccis storebrorsas kompis som bor granne med mig. Vi pallade inte nattbuss utan gick hem i regnet, och bortsett från mina höga klackar var det himla trevligt. Man pratar på om allt och inget, om festande och jobb och plugg. Livet.
Sedan kom jag hem vid halv tre tror jag, men var inte ens sömnig. Sånt är störande.
x
En kul kväll hade vi i alla fall, tack Tess för allt och grattis till nya lägenheten + myndigheten! (...Eller? Det att vara myndig, menade jag iaf :3)
Pussel!

Inga kommentarer: