12 november 2008

Wasted

Det här har varit en totalt meningslös och bortkastad dag. Vi tar det från början.

Först ser jag fel på klockan och kommer till Frescati en timme för tidigt.

Några fula teckningar senare kommer äntligen resten av klassen och innebandylektionen börjar. Då snubblar Klara under uppvärmningen och hennes knä hoppar ur led. Vi vågade inte göra något utan ringde 112 där vi blev arrogant bemötta med ett "ja, det blir ju inte blåljus precis", och sedan väntade vi snällt i trekvart tills ambulanspersonalen behagade anlända. Efter lite morfin drogs knäet rätt igen och Klarheten kördes iväg till sjukhuset i drottningseskort.

Så någon träning blev det inte för min del, även om Warren gav min största muskel lite motion.

Sedan upptäckte jag att jag inte kunde hitta min mobil. Jag vet att jag hade den när jag kom till Frescati, men nu är den försvunnen. Att någon ska ha stulit den känns lite osannolikt med tanke på hur otroligt ful och sliten den är, så det troliga är väl att jag har slarvat bort den precis som kameran, böckerna, vänner och livet.

Åter i skolan väntade den skummaste lunch jag ätit på mycket länge. Torr lax i wannabe-saffranssås med rörpasta.

Efter tre meningslösa lektioner kom dagens höjdpunkt: ett naturskämt av bästa klass, helt underbart. Men det var också det.

Mörkt och slaskigt, jag cyklade hem. Sitter och knarkar upp mig på frukt, hemmagjorda "nyttighetskakor" och glass med o'boy.

Vill helst av allt dö men om det inte är en option skulle jag egentligen föredra att göra kola i lokalen i kväll framför att slita med kemin. Vi får väl se hur det blir.

Pussel :'<

Inga kommentarer: