02 november 2008

Tillbaka från höstlov

Okej, jag har varit frånvarande i en vecka. Stackars alla som i hysterisk ensamhet och saknad fått göra sitt yttersta för att överleva utan mig.

Jag har mestadels sovit, ätit och fotat. Vi fick en del snö så jag har åkt skidor (i morfars pjäxor storlek 46), och gått snöpromenader. Vinterkänslan späddes på ytterligare av lussebullar och pepparkakor! Vi bakade oroande många pepparkakor i politiskt inkorrekta skepnader såsom kanin, bil, älg, tåglok etc ^^

Massa spel har vi spelat såklart, och jag har inte vunnit en enda gång men vi säger att det är av ödmjukhet för dem som bryr sig. Som vanligt drog jag och brorsan några omgångar Alfapet, här ett urval av våra bättre ord: Fotmassage, Pilsnerdal, byxbögar, suedi, pälstransor, Kåter (som den åttonde dvärgen), mupp & sarre.

Dessutom fick jag ett ryck och började SMSa på rim! Sparade en del meddelanden som jag var rätt nöjd med:

Vi sitter vid bordet och spelar 21
Jag är med ninen och vi rockar fett
Och Colan får de klöver
Som vi andra lämnar över
Sen är det min tur att hålla bank
Vilket är ganska kul, för jag är nästan pank
Här i vårt egna Canino Royale
Är det kungliga mormor som får mig på fall
Nu är jag slutkörd, och så alla andra
Men ingen är sur för vi gillar varandra! ^^

Som sagt så har vi redan spelat klart
Och nu är det sport, lika viktigt som mat
Förresten så har de så svårt för mobiler
Nästan som för bankrånande pedofiler xD
- Men rimma då din dumma nalle!
Annars är du en narvalsballe >:D


Vi kom hem på lördagkvällen och då hann jag både gå till kyrkogården och vara hos Cicci en stund. Mys.

Inga kommentarer: