23 november 2008

Söndagkvällsförvriden

Jag hatar min webcam som vägrar spela in mitt radioprat och dessutom får allting att lagga sönder så man inte ens kan stänga av datorn.

Jag hatar att pusslet man kämpat med sedan förra julen går sönder.

Jag hatar att få en sjuk jävla massa ointressanta läxor man gör lite halvhjärtat, definitivt inte för sin egen skull.

Jag hatar söndagkvällar, för man går bara och tänker "Åh nej, i morgon är det måndag".

Jag hatar att inte få utrymme att göra det man vill, för utan sådant som inspirerar en blir allt annat ännu tyngre.

Jag hatar att allt jag hatar egentligen återkopplar till mig själv och beror på min inställning.

Jag hatar att allt jag hatar egentligen är mig själv!

"Hata är ett starkt ord", sa en kompis jämt. Kanske använder jag det för att kompensera för en synnerligen svag personlighet.

Inga kommentarer: