07 februari 2010

Mösslördag med kurragömma & 18-årssork

Idag har det pågått aktivitet minsann! ^^,

På förmiddagen åkte vi in till IKEA i Kungens Kurva, där jag var death game-ninja åt Cc.



Kolla vad snygg jag var! Killen i kassan på Lidl såg smått skärrad ut när jag kom in. ^^,

Jag slog ihjäl Ccs ärkefiende med en purjolök. Fast egentligen var vi ju där för att leka kurragömma, med några hundra andra människor, så dekorerade med varsin tomteluva gick vi in i varuhuset för att hitta det ultimata gömstället!



Det visade sig vara en stor trådback fylld med ihoprullade filtar. Första omgången pågick i en timme, så där satt vi nedtryckta under filtarna, helt stilla och med nedböjda huvuden... Och eftersom vi är så åzm blev vi aldrig hittade, så vi fick gå tillbaka efter en timme. Stor vinst.

Där hade jag en liten fas av panik när min väska var försvunnen, men jag fick tillbaka den sen så det var chill. Vi köpte nyttigheter på IKEA och drog till Lava vid centralen där vi püsslade med Erik den blonde och några trevliga randoms som skulle dela ut gratis kramar. Fint. Jag fick ett ståltrådshjärta, ritade ett födelsedagskort till Irmeli och begav mig mot Skärgårdsstad där jag sedan tillbringade kvällen med henne, hennes två kompisar och alla släktingar.



Hon fick en gosedjursmus ("sork") från IKEA av mig och en partyhatt från någon annan. Det blev nästan som en vit kanin i en cylinderhatt, så vi passade på att trolla litegrann. :3 Sedan åt vi fyra olika tårtor och drack te, müsfaktorn var mücket hög. Jag spelade Flipsyde's Happy Birthday på keyboarden (den enda låt jag kan på piano).

Och nu har hon faktiskt fyllt år på riktigt också, så grattis igen. Du är åzm.


Det här har för övrigt varit huvudbonadernas dag! Jag bar t-shirt som ninja, tomteluva som kurragömmaspelare, svart mössa som civil och sedan Emils manchesterkeps som han glömde kvar. Nice!

Inga kommentarer: