25 februari 2007

Katrineholm, Winnerbäck-skivor & Pokèmon (igen)

Hm=/, väckt tidigt pga avfärd till Katrineholm. Det vart inget party igår för min del. Blev självklart färdig sist av alla i familjen med packningen (*stolt* =D), men fick nog med flest nödvändiga prylar också. Typ Gameboy och Pokèmon Silver. Kaninen och hunden hänkade också, givetvis. Och - eftersom jag är min fars dotter (OBS! Internt skämt) - kom jag även ihåg att ta med kameran. Resultat av den handlingen kan beskådas på www.bilddagboken/tofsis.se. Efter några timmars Gameboyspelande anlände vi till sist till ett grått snötäckt Katrineholm. Colan installerade sig i sitt gästrum (ehm, gästtoaletten. Han brukar bo där), och vi förtärde en mkt god lunch bestående av makaronipudding innan jag, Pelle och mamma tog oss ner på stan (Hissen ner två våningar, sen över vägen). Mamma skulle köpa babykläder till sin kompis Saras nyfödda flicka. Myys! Alla kläder var så små och söta, man fick nästan lust att skaffa barn själv... eller, iallafall om ett tag;) Provade metallic-ballerinor utan större framgång, Pelle däremot lyckades bättre och införskaffade ett par beige-röda vårskor. Sen begav vi oss till Åhléns (utan minsta aning om vilken lycka som skulle vänta mig där) och fick efter lite flirtande pengar tillbaka för checkarna. Och - nu till dagens viktigaste händelse - JAG KÖPTE TVÅ WINNERBÄCKSKIVOR!! Lycka!!=D "Söndermarken" och "Med solen i ögonen". Mamma tröttnade och gick hem till farmor i lägenheten. Det var i alla fall vad jag och Pelle trodde när vi gick till JC för att spana på kläder. Men när jag hade provat ett Marwin-linne (som satt otroligt snyggt), lagt märke till att dom spelade en Winnerbäckskiva i högtalarna (och då självklart visat min stora uppskattning till den gulliga killen i kassan =P) och tillsammans med lillebror (INTE hand i hand) vandrat hem till Vasavägen 13 igen, upptäckte vi till vår (Pelles) fasa att mamma inte hade anlänt! Pelle snyftade en stund medan jag lugnt löste korsord. Efter kanske tio minuter kom mamma in med andan i halsen och en matkasse i handen, och förklarade att hon glömt att hon skulle köpa mat också. Pelle grät glädjetårar (okej, överdrift. Sånt händer) och jag började på ett Sudoku. :) Folket slaggade en stund på eftermiddagen, och jag och Pelle spelade vidare på Pokèmon. Pelle fick en smärre chock när han fick veta att Stig och Gunilla (min oavbrutet svärande farbror och hans fru) skulle komma på middag. Detta var inget som jag varit förberedd på heller, så vi kände oss båda lite dåligt informerade. Vi tog oss igenom kvällen (med hjälp av mkt god mat, fruktsallad & glass och extremt mkt Gameboyspelande), och lyckades fånga Vulpix till stort jubel, vilket på nåt vis fick farmor att ängsligt fråga "Ni är väl inte ute på Internet?". Det var roligt =P

Det var allt för idag. Pussar<3

Inga kommentarer: