21 februari 2007

Fett, BSB, flöjt och längtan i allmänhet

Tisdag 20/2


Ahw, sörjer att Internet inte funkar. Får låtsas att det här är min blog istället:P Idag är det tisdag. Inte vilken tisdag som helst, nej; det är FET-TISDAGEN! Och det är så sant xD fet är precis vad man blir. Hm, har ätit två semlor. Känns inte som någon dietkost precis...(a) Idag dansade vi på gympan. Orkar egentligen inte snacka om det, så vi skiter i det. Okej? Säger bara: G- ;)


På musiken spelade vi Coldplay. Är fett stolt, kan alla ackord till aukustisk gitarr utom ett och ett halvt! (Kör fuskackord på ett) Har dessutom lånat hem noterna i tron att jag ska palla öva på Pelles gitarr någon gång under lovet.


Jag var på flöjtlektion i Bodalsgården, och ägde såklart som vanligt, eller nästan i alla fall. Vi spelade den här Mozart-serenaden, hm, ni vet, tu-tutu-tutututututuuuu, tu-tutu, tutututututuuu, tu tu, tu tu tu tu tu tu.... Och så vidare. Liite svårt att beskriva i ord;) I vilket fall, den är ganska lätt. Och så spelar jag ett stycke som Lisa spelade förut och jag blev inspirerad av (ja, copycat, jag vet. Än sen?). Och Lisa försökte undervisa mig i gymnasie-matte B! Hon misslyckades grovt. Hon höll på med P och Q och jag kände att det inte var lönt att diskutera hennes utlärningsförmågor för tillfället. En annan gång, eventuellt. Kom också på att en bit på typ fyra toner från mitt nya stycke låter precis som “Vem ger mig stöööd” (“När jag är svag, ska jag få gå i solen en dag....” osv.) ur Den lilla sjöjungfrun. Så då var jag förstås tvungen att spela och sjunga den för flöjt-Birgitta som kände igen den men tyvärr inte kunde den utantill. Innan jag ändrade på det.


Ååh, snart är det lov!! Längtar. Ska nog till fjällen några dagar och slappa och åka skidor. :D Och så längtar jag till påsklovet (då ska jag spela innebandycup, inte käka godis och kanske vara i fjällen:D), Sen till den riktiga våren, när man kan gå i bara tjocktröja utomhus och det kommer tussilago och krokus och annat trevligt:D Och sen till Kristi Him eftersom vi har segelhajk då<3.>


Nu har jag på allvar förälskat mig i Backstreet boys!! Har fått låtar från Johanna för typ några år sen... Som jag lyssnar på nu :D<3


Näe, det här går inte för sig. Klockan är halv 11! Borde verkligen sova. Har skitmkt hicka! =/


Och juste, idag har jag badat badkar också, för första gången på flera år, och så har det snögat jättemycket. Så jag och brorsan har fått skotta.


Hare fint allihopa, puss & kram & sov gott!! <3

PS. Det här sparade jag alltså i ett dokument igårkväll :D DS.

Inga kommentarer: