18 februari 2007

Rödvin, Dolly, jättedusch, repstegar & CD-skivor

Johanna, Lisa och jag serverade i Brevik igår och ägde hårt såklart! Efter några glas lärde dom sig att det vita vinet ska vara i de små vinglasen, och dukarna blev bara lite rödfläckiga av vin sen. Värdarna hade hyrt in feta coola trubaduren som var grym på att spela! Han var jätteschysst, och höll i en musikfrågesport under middagen medan vi gick runt och delade ut tallrikar med mat på. Maten var fett god, summering av kvällen:

Utlägg inför festen:
150 kr vit skjorta (fast den hade jag förmodligen köpt i vilket fall, så den räknas snarare som en investering.)
300 kr svart kjol

All typ av vinst under kvällen:
Jättegod mat & dricka gratis
Grymt trevligt sällskap
500 kr


Summa: Det känns skitbra!:D Kom hem vid ett, hade typ tinnitus då efter all musik. John Blund var ute och röjde, så jag fick klara mig till tre då jag lyckades somna.

Okej, och så till dagens aktiviteter:

Väckt kl halv tio av väckarklocka + hund + pappa + taklampa. Kvart i elva var det samling i Ropsten och på väg dit hörde jag en jättebra låt på radion som sjöngs av en kille, gick typ "Why don't you like me" nånting, och hade mycket ljusa och mörka toner blandat. Senare mailade jag Mix Megapol och frågade vilken det var, har inte fått nåt svar än. Hallonberga-tjejerna var rätt bra, men jag spikade igen efter ett mål så vi klarade oss:D Efter matchen gick jag faktiskt fram till motståndarlagets målvakt och sa att hon hade spelat jättebra. *Stolt* :D Det var dagens insats.

Sen hem för att upptäcka att pappa i sin rastlöshet och städiver sprutat ner hela köket med vatten. Inklusive min engelskauppsats som han själv placerat där, och lite andra viktiga papper och brev. Förresten verkade Nillas fest jättetråkig (den inbjudan var pappersmassa:P). Asså, helt ärligt vet jag faktiskt inte varför han gjorde så. I vilket fall ska han få stryka lite på min engelskatext så den blir platt igen. Och dom har fått torka golvet, och stänga av vattenledningarna. Ehm, jag hade ändå inte tänkt duscha efter matchen. En frisk kropp håller sig ren själv.

Sen har jag sovit/slappat hela dagen (efter att jag åt uppvärmd pulversoppa:D), pillat lite med datorn, pluggat lite genetik o vart ute med hunden. Ikväll ska vi äta spaghetti med köttfärssås och jag är lycklig!:D

Jag lyssnar på Chicago's You're the inspiration. Den är grymt bra, fast påminner lite om is men det får funka ändå. Kvalitetsmusik:D Och efter den kommer några låtar från en heminspelad skiva som Jo hittade i buskarna för 2 ½ år sen. Dom är jättebra, Autonom heter bandet. Om någon känner igen det och vet nåt om dom, snälla säg till. Då skulle jag bli lycklig:)

Jag längtar så enormt mycket till sommaren. Nu ska jag drömma lite om sol o sovmornar o cykelturer o bruna ben (a)

Hare finfint, Puss & Kram <3:)

1 kommentar:

Pusslaren sa...

Ehrm, vart juh lite konstigt det där med "repstegar & CD-skivor" när jag glömde förklara vad jag menade. Det har med genetiken att göra, och traven med CD-skivor där dom av samma artist utgör en gen. Alla gör väl misstag. /M