15 januari 2010

En pusslarsommar.


Som ni kanske minns bloggade jag om Fujis fotoböcker för hundra år sedan. Häromdagen kom min efterlängtade fotobok (som jag beställde lagom till nyårsafton, sista dagen kampanjen gällde)! :D Jag körde med "Sommar -09"-tema och är väldigt nöjd med resultatet.

Jag valde "briljant" och en kvadratisk bok. Den har tjocka sidor i riktigt fotopapper. Ytan är ganska matt och får inga fingeravtryck, färgåtergivningen är bättre än i standardböckerna (där bilderna mättas upp förskräckligt mycket) och bilderna blir galet skarpa! Boken är bara 21*21 cm stor och jag har många sidor med 6 eller fler bilder på varje, men ändå blev alla bilder riktigt skarpa och snygga. Så det gillas! Det enda lilla minuset är väl att blåa toner tenderar att bli lite väl starka, men det kompenseras av allt annat. Och framför allt, det var gratis! ;) Hum, nog snackat. Tänkte visa lite bilder på hur det blev!





7 kommentarer:

cc sa...

fett tufft, avundsjuk!

Pusslaren sa...

^-^

Lilie sa...

Jag älskar din bok tjejen:P måste få komma och kolla i den någon dag när jag är hemma och har ledigt:P haha puss

Pusslaren sa...

Haha ja gärna! Bara att höra av dig :D Ingen stress, det är inte som att den försvinner ;P puss!

lilie sa...

Haha uppfattat:P

LARRAN LEVART sa...

Mähh varför visade du inte den idag? eller igår när vi sågs.... inte ok. måste man kolla in bloggen för att du ska visa saker?

Pusslaren sa...

mmmmwwww ;____; porrig! :'o (egentligen är det bara min onda plan för att få träffa dig mer. >:3)