25 januari 2010

Veni, vidi, vici

I dag har varit en dag av ganska frisk (T9 för episk) vinst. På morgonen var pajen och jag väldigt framgångsrika med 100-poängsprojektet, och fick både rådjur och dovhjortar på bild. (För oinsatta: vi gör en fotobok om djur i stadsmiljö, basically. För smörig och ointressant läsning, klicka här.) Inte därav inläggets titel.

Efter en lååång lunch och en mycket trött fysiklektion fick vi träffa vår nya svensklärare, som kanske inte smälte mitt hjärta med blåslampa men åtminstone fångade mitt intresse i handbojor (fritt fram för sorrii tolkningar där), vilket kan vara minst lika bäst ibland. Han pratade om citat inför talen vi ska hålla - därav inläggets titel. Han pratade om en hel massa annat också, och det häftiga är att jag kommer ihåg det. Jag kommer fanimej ihåg vilka kursmål och betygskriterier han tog upp (:O?!), så han har minst sagt satt förväntningarna inför kursen. Det här blir kul. :D

Inga kommentarer: