01 januari 2010

Nytt år, nej nytt decennium!

Oooooh jag skriver de allra första orden under 2010 i arkivet. Spål. (Prestationsångest)

Igår var det nyårsmiddag + fezt hos Cicci, galet nice! (Alla kan och bör spana in albumet på Facebook. *stolt fotograf*) Tack till alla som var där för en riktigt härlig kväll, och extra tack till the queen herself (Cicci) och Svärdson som ställde upp med lokal och mycket annat! :) Nu är det nytt år och det är alltid lika skönt (varför startar vi inte nytt år var 4e månad i stället? Det är ju så skönt att få börja om). Nu är det dessutom nytt decennium, extra allt! (Jag känner att jag är så väldigt informativ, fast det är okej, nyårsdagen, då får man vara seg. Jag kom i alla fall ur sängen före tolv i morse, den ni.)

Jag gillar resuméer, jag älskar folk som kan sammanfatta händelser och tidsperioder eftersom jag själv suger på det, men det tråkiga med 00-talet är att det är det enda jag känner. Jag kan liksom inget annat (var 7 år när 2000 kom, yay) och har ingenting att jämföra med. Ungefär som när man blir tillfrågad vad man tycker om sitt gymnasium - hey, det är det enda jag gått i!

Men ja, utan något annat att relatera till tycker jag att mitt 00-tal har varit... Föränderligt. Eller, de första 8 åren känns som en grå sörja av typ självhat och osäkerhet. Men de senaste två åren har varit riktigt nice! (Inget ont om de människor som fyllde mitt liv innan dess, allt handlar egentligen om mig, det vet ni ju. It's all about me, myself and I. ;p) Framför allt 2009 har varit helt grymt, lätt det bästa året i mitt liv, och jag är övertygad om att 2010 kommer bli ännu bättre! (2010 ligger rätt skönt i fingrarna på tangentbordet, gör det inte? Bättre än 2009 som alltid blev 2++0. Eller så är det bara jag som är dålig...)


I dag har i alla fall jag och pajen ätit toasts och choklad, druckit vatten, suttit framför datorn, sett Shark Tale och... öh... gjort fruktsallad. :D Nu ska vi nog tåvja se på Zozo! NATTI och GOTT NYTT ÅR PÅ ER! 2010 kommer bli bäst ;)

3 kommentarer:

Nlz sa...

Tack för ett härligt år, Pzl <3

Pusslaren sa...

Tack detsamma! ^-^

kim sa...

Varsegod!