20 januari 2010

Pzl trendspanar: päls!

Hum. Päls har ju som bekant varit en trend de senaste åren. (Jag har faktiskt själv en lång pälskappa som jag snodde åt mig när vi tömde Bästemors hus, fast jag vet inte riktigt när jag ska använda den ^^) En klasskompis berättade för övrigt om hur hennes kaniner ryggade tillbaka och blev livrädda när de luktade på hennes väst som var i äkta kaninpäls, det var väl lite att ta i kan man tycka. De flesta håller sig ju annars till fuskpäls om man inte handlar second hand.

Hur som, jag har spanat in det allra senaste: kaninpäls på sovkläderna! Inte en hel väst eller jacka då, utan helt enkelt som lite sporadiskt utspridda pälsstrån över t-shirten. Äkta och ändå riktigt djurvänligt! (Särskilt som de indikerar umgänge medelst gos) Stråna ska gärna vara av den här luddiga typen som underpälsen blir på vintern. Mwww, müsfaktor! ^^

2 kommentarer:

cc sa...

VAAAAAAAAAAA FAAAAN PÄLS!

Pusslaren sa...

Alltså Cc... det känns som att du failar på den punkten att jag bara har gosat med min kanin? o.O