01 december 2007

Döda julklappshetsen

- Men sluta det är ju snart jul och man ska vara glad och det ska ligga snö i små fina drivor som ett tunt täcke över hela jorden -

Jag har i alla fall fått medhåll från Karlas sida om att julklapparna borde avskaffas. Hennes första motargument, att det är så roligt att ge presenter, föll rätt snart och vi kom fram till att hela grejen med julklappar borde läggas ner. För hur jävla kul är det att ge någonting till personer som ändå förväntar sig att få det och till och med skriver långa listor med allt de vill ha? Hur kul är det att alla lägger ut ofattbara summor pengar på skit som alla sedan sitter och säger "ååh så fiint" till och sen aldrig använder? Det är fucking inte jävla kul alls, som ni vet. Fan.

Förresten blir allt bara ett stort jävla bråk för man ska ge presenter till dom man tycker om, och alla är bara sönderstressade och tycker illa om sig själva och ingen förtjänar några paket alls på julafton, därför ska man sprida ut julklapparna över året och låta dom komma som en överraskning i stället. Så det så.

DÖDA MIG

(förlåt, jag sa inget och
förlåt för jag vet att ni hatar när jag säger så
men vad ska jag göra
och vilket ord kan man använda i stället?)

Inga kommentarer: