21 december 2007

Jullov!

Woho!
Igår såg vi först på tre presentationer, sen när klockan var tio var vi lediga fram till 16 (eller 15.15 för min del). Det suger att ha långt hål mitt på dagen för man orkar inte åka hela vägen hem och särskilt inte när man har släpat bandybagen hela morgonen. Alltså våldgästade vi Gustav i hans lägenhet på söder, typ 10 pers, det var jättemys. Vi käkade pasta och spelade guitarhero, och sedan gick vi till kungsan och åkte skridskor. Jättehärligt! Sen var det julavslutning med skolan i Gustav Vasa kyrka, folk sjöng och spelade och var bra och sen skulle de lärare som blivit framröstade som årets tomte bli uppropade ^^ När de kom till en av dem med "bäst motivering" hörde man hur elevrådets ordförande gjorde allt för att efterlikna en välkänd lärares skotska dialekt när han läste upp den engelska motiveringen som innehöll fraser i stil med "you can take our project, but you can never take our freedom" och annat fint, en hel del riktigt roligt. Det allra roligaste var dock när det visade sig att Ernest inte var där... Vi får väl lämna priset i hans pigeonhole ;D

Jag åkte direkt till Karlaplan, hittade en julklapp till mamma på fältöversten innan jag tränade bandy i två timmar för att sedan sega hem och äta sen middag. Det var lite roligt att för första gången på väldigt länge vara rent fysiskt trött...

I dag har jag haft jullov på riktigt. Mycket trevligt. Så jag har väl mest glassat runt och städat, packat och fixat eftersom vi ska till fjällen imorgon... Nu ska jag snart till gården. Ha det fint alla människor och god jul! Om ni har otur lånar jag internetuppkopplingen där uppe i fjällen och bloggar lite ;D Pusspuss!

Inga kommentarer: