01 december 2007

Lördag

I en språktidning hittade jag precis rätt ord för att beskriva det jag skrev om i förra inlägget:
Striplit. Såklart!

Det var mysigt att vara i lokalen och mysa med (delar av) det gamla gänget, vi åt pepparkaksdeg och ritade, sjöng singstar, lyssnade på musik och såg på film och var allmänt sociala. Jag lyckades även påbörja "en överkåt kannibalsnigels memoarer", det hann bara bli fem handskrivna A4 men jag planerar cirka 7. Sömnen jag fått under natten infann sig mellan fyra och nio medan jag låg på en mycket kort soffa med benen utanför och utan kudde... Vilket förmodligen spelade en väsentlig roll i min pigghet under den här dagen. Jag har varit i stan med mor och bror, träffat Lollo och Pontus samt inhandlat en del julklappar och annat. Nu har jag sovit lite och lyssnat på skivorna jag snott av Vincent, sen ska jag typ... städa... plugga... Måste dela basarlappar också och givetvis är allt mitt fel som inte är bra.

Välsignade december står för dörrn
Och livet längtar

Det strilar regn nedför rutorna, mindre juligt än såhär blir det nog inte och
Att det är första advent i morgon är ingenting som märks

Pussel

Inga kommentarer: