25 april 2011

Bättre sent än aldrig: Dublinbilder med tillhörande dikt!

Äntligen har jag gått igenom alla bilder från Irland. De 84 (dubbelmeningen med livet! :D) bästa ligger uppe på facebook, så ni som är vänner med mig kan se dem där. Redan på flygbussen till Dublin Airport (då vi såg killen från gayklubben kvällen innan gå över gatan! Kan fortfarande inte släppa hur jävla sjukt det var) *tappa tråden* jo, då började jag skriva ihop ett rim med vad vi hade gjort under resan. Till slut blev det ganska långt.

Vi har:

Gått på krogen varje kväll
På rummet shottat actimel
Som hjälpt våra oroliga magar
I fem underbara dagar

Gått på skumma toaletter
drömt om irländska slätter
Solat våran bleka hud
Till övergångsställes-gubbens ljud (pjiong!)
Med en livsstil knappast sund
"Lost the game" varje stund
Somliga rökt en jävla massa cigg
Men ingen fått ett enda ligg*
Testat cigaretter utan rök
På fyllan hackat vitlök
Ätit Levarts biffar med mos
Romantiskt stjälat en plastros
Vandrat tills fötterna blöder
Och varit riktiga bröder
Ätit en hel burk nutella
Och varit allmänt internationella
Sovit i gnisslande våningssängar
Shoppat och bränt mycket pengar
Snackat med en & annan skum filur
Och sett en massa coola djur
Faktiskt även varit några få:
Fjäril, fisk - och så Dumbledore, då
Ätit härligt fyllekäk på Rick's
sminkat grabbkinder som sticks
Tappat mycket under resans gång
Raggat genom att lira pingpong
Stökat på rummet, och krökat
Samt både lökat och mökat
Varit ute på nätterna och röjt
Självklart spelat irländsk flöjt
Och så åkt till det riktiga havet
Men inte badat, vad jag vet.


*) Dock smugit undan på 10 000 meters höjd
Och kommit tillbaka både generad och nöjd...

Men framför allt har vi:


Skrattat och skrikit oss hesa
På en jävligt lyckad resa!



Är verkligen jätteglad att jag hängde med. Sjukt kul hade vi. Efter en slitsam resa (vilket det här onekligen var) brukar man oftast tycka att det är åtminstone lite skönt att komma hem, men jag och Cicci sa redan på promenaden från bussen samma natt att fan, vi skulle ha stannat. Gah. Måste tillbaka någon gång! Dublinborna var så himla trevliga och hjälpsamma och staden så färgglad.

Men nu ska jag sova. Natti :*

Inga kommentarer: