23 april 2011

Påskshopping

I dag, påskafton till ära, har hela familjen varit i stan. Följande har jag bränt pengar på:


Haha, bilden... Alltså jag är ju i regel en riktig perfektionist. Men just när det gäller photoshop har jag inget tålamod alls! Egentligen är jag nog ganska ovan vid att göra saker jag inte alls kan. Jag håller mig till mina säkra kort, så att säga, och när jag får en idé som kräver photoshop tar det ungefär tre minuter innan jag blir så frustrerad att jag bara kladdar klart och sparar för att bli av med skiten.

Hur som helst är jag mycket nöjd med mina grejer! Gjorde inga sådär fullkomliga impulsköp, allt detta är sådant jag tänkt att jag ska införskaffa någon gång.

I övrigt har jag: druckit kaffe med några goda vänner till familjen som tittade förbi, målat ett (1) påskägg och ätit lamm till middag.

På tal om påskmiddag måste jag nästan dela med mig av min och pappas eminenta påskvisa! Den skrevs påsken 2001, då jag legat på sjukhus för blindtarmen.

I solens varma strålar en krokus tittar upp
Å snask i stora skålar, på spisen står en tupp
||: Vi målar på äggen
tänk snart blommar häggen
Det snö i trädgår'n är
Nu är påsken här :||


Alltså, vi har faktiskt en trätupp stående på öppna spisen under påsken, så det var inget desperat nödrim (faktiskt). Snön i trädgårn har dock hunnit smälta i år.

Inga kommentarer: