21 april 2011

Till min goa mamma


Vi brukar verkligen aldrig fira namnsdagar i vår familj. Senast när jag hade namnsdag var det bara min gudmor i Katrineholm som kom ihåg det. Och jag har ändå namnsdag på nobeldagen, så det är inte omöjligt att komma ihåg... Att mamma har namnsdag i dag hade jag ingen aning om förrän jag råkade se det i kalendern på jobbet i går. Det här kortet får hon till frukosten, hoppas att hon blir glad! Jag hade trevligt när jag gjorde det i alla fall :)

För övrigt ser det sjukt oproffsigt ut när det vita är så o-vitt. Då har jag ändå efterbearbetat bilden för att den ska se någorlunda naturlig ut... Finns det något sätt att göra det "vita" riktigt vitt i photoshop elements? Att ljusa upp högdagrarna fungerar inte eftersom det tunnar ut hela bilden. Någon som kan hjälpa mig? :3 (Ja, jag inser att ett alternativ är att skaffa en vettig scanner. Vi har en skrivare där nere som ska fungera trådlöst men som inte gör det, och det blir ett sådant projekt att gå ned och koppla in den så fort jag ska visa nåt. :/)

2 kommentarer:

Tim sa...

klicka på alternativ och sedan ersätt färg. ta pincetten på det dassvita och ljusa upp den. du fattar när du kommer dit. lycka till!

Unknown sa...

aaaaah tack tim! ska genast testa :D