23 april 2011

Här är alltså resultatet av mitt ryck i förrgår natt. Den här gången får ni nöja er med att se grejerna på håll, klicka-och-förstora-möjligheten gick nämligen förlorad för den musikaliska dimensionen. Klicka på bilderna och se efter vad den har att bjuda på.


De här två stora är gjorda i ett A3-block (på papperet respektive kartongen). Jag har använt en del smink för att färglägga. Stort tack till CAP&Design för Kaffe och till DN för Aprilhimlen.

Det här nedan var egentligen bara en ögonblicksdokumentation, som jag inte orkade formulera i flytande text, eller kanske inte kunde förklara i annat än minnesbilder för mig själv.



För det allra mesta kan mina verk delas upp i två grenar: saker jag gör för att fördriva tid + få kalendern att se roligare ut, och saker jag gör för att göra andra glada (typ födelsedagskort). Det är dock relativt ovanligt att jag skapar saker som bara jag ska förstå, i alla fall i bild. Självklart skriver jag hundra texter som ingen mer än jag läser och som ingen annan skulle förstå, men bilder jag gör och foton jag tar känns mer självklara att publicera. Mer allmänna. Inte lika privata.

Jag vet att jag kan vara väldigt egoistisk, men jag tror att jag samtidigt är dålig på att göra saker bara för min egen skull. Men ibland så. Som den här natten.

Inga kommentarer: