01 januari 2008

Skitsnack

Har en del skit att tala om. Gör en liten diskret lista av det :)

  • Jag har insett att det inte är hälsosamt att vara borta så länge som jag har varit. I en och en halv vecka har jag varit i fjällen, det vill säga över både jul och nyår, och det är för länge. Jag har längtat ihjäl mig efter alla kompisar! Redan innan vi åkte hemifrån konstaterade jag att det här var första året någonsin när jag verkligen längtat efter att jul och nyår ska ta slut...
  • Jag har nu utökat min kulturella meritlista genom att se 1) Forrest Gump (och därmed inse varifrån det välanvända "Run, Forrest, run" kommer) och 2) Simpsons the movie (vilket ökade min förståelse för ursprunget hos flertalet vanligt förekommande uttryck) ^^ Det roliga är att jag har använt uttrycken jättelänge, utan att veta var de kommer ifrån.
  • Under december har det funnits två alternativ som motsäger varandra: antingen äter jag massa pepparkakor och försöker bli snäll. Eller så gör jag det inte och slipper bli tjockare eftersom de ändå inte lär göra någon skillnad.
  • Trots att jag bevisligen inte är snäll har jag fått julklappar det här året också. Viktigast: En ipod nano (som jag döpt till Piko), Photoshop elements och... ett pussel. Sen lite annat också.
  • Under den kommande veckan innan skolan börjar planerar jag att: Träffa kompisar, ta hand om mig själv (typ sova, rädda min torra hud samt boka spa), byta julklappar, köpa bra snäckor + väggladdare till ipoden och... dundundundundundun... TRÄFFA LISA♥
  • MITT JULKORT KOM FRAM!! ^^ Jag skickade ett med julfrimärke från 2000, det kom fram under lovet :D

Haha märks det att jag har saknat bloggen eller? ;D typ... fem inlägg på samma dag eller något ^^ Pussel ♥

Inga kommentarer: