18 december 2010

Som en perfekt och underbar dag.

I går var Klara, Karin, Pajen och jag sofistikerade. Jag bjöd på ugnsstekt lax med potatis och sås och sparris, och vitt vin. Det var mycket trevligt att återse mina snygga flickor och göra något lite vuxnare än man är van vid!

I dag = en bättre lördag.

Jag vaknade upp med världens underbaraste Paj vid min sida. Vi åt en müsig frukost med min familj och tog en promenad i snövädret, och sedan landade vi hos Gud där Lisen bjöd på åzmnom-te. När Pajen åkt hem och jag fått i mig lite lunch (inklusive nybakt julvört ^-^ *i himmelriket*) slog jag in lite julklappar och vi drack kaffe + glögg vid brasan, och efter det klädde vi granen. Jag dansade runt iförd långkalsonger, rutig skjorta och tomteluva och hängde kulor i alla färger - mina favoriter är de mörkgröna med guldfärgade franska liljor på - till julmusik i stereon och farmors halvt förvirrade kommentarer från soffan. Colan fick också vara med, och provsmaka barren som alltid.

Inga kommentarer: