11 juli 2008

Fredag med promenad

Tjo!

Idag har jag varit på långpromenad igen - det blir så när pappa mutar barnen med pengar för helpensionspassning av hunden. Den här gången blev det runt Kottlasjön och bort mot Långängens gård, i Ciccis sällskap. När vi kom hem gjorde vi kladdkaka som vi delade med lillebror och avnjöt i kombination med vaniljglass, chokladsås, kolasås, o'boypulver och kokos. Efter det var vi inte så jättehungriga, och vi föreställde oss bara hur mamma skulle komma hem några timmar senare och be oss plocka fram lite mys... (vilket för alla oinvigda i den här familjen innebär chips, ostbågar, läsk etc.) Det gjorde hon också ^^ Cicci, Pelle & jag underhöll oss med en omgång Triumf, som jag vann överlägset. Efter att Cicci gått hem grillade vi kött till middag, och just nu ser familjen på film medan jag fixar med foton.

För tillfället sitter jag och äter tuggbar o'boy med choklad- och kolasås, i ett misslyckat försök att kompensera för alla underbara söta människor som inte är här. :( ♥ De tidigare inläggen (från i söndags och framåt) är åtminstone uppdaterade med foton, för alla som är intresserade. :]

I morgon ska vi kanske åka och titta på den där båten eftersom det aldrig blev av förra helgen, och på kvällen ska jag och mamma på middag hos en kompis. Pixel hänger med såklart, för de har ett sjukt snyggt hus, med fin trädgård och underbara småbarn! Pepp :)

Troligtvis blir det fjällen på söndag, Göteborg helgen efter det och sedan segling med Avanti. Men vi får se! Hoppas alla har en trevlig fredagskväll :) Pusselipussel ♥

Inga kommentarer: