20 juli 2008

Göteborg!

Vi gick upp tidigttidigt i lördags morse och bilade ner till Göteborg för att gå på Liseberg.

x
Jag & lillebror åkte det mesta roliga :)
x
Pappa satte vår gummibåt i snurrning och tacklade undan en annan, varpå han gav dem ett rått hånskratt ^^ Varieté med Carl-Einar Häckner också, oväntat men mycket trevligt. Han är ju för grym på att trolla, och helt galen... Även en av årets nyheter, Evert Taubes hus. Helt otroligt. Själva hans livshistoria var väl inte det som intresserade mig mest, men allt han gjort i form av bild, musik och text - och sättet det presenterades på. Mums. Det gav mig inspiration så det räckte för hela natten! :)
x
Jag hade roligt med speglarna (någon som minns "De tre vännerna och Jerry"...? ^^), och så kikade vi lite på utsikten över Göteborg såklart. Inte pappa dock, han skyller på att han är för lång... Kvällen avslutades med en extra tur i Balder och Flume ride, och en stor jävla Toblerone som jag lyckades vinna. (Frågan är väl om 2 kg choklad kompenserar för evig otur i kärlek? Men jag ska vara glad, jag har mött folk som har otur i bägge delarna.) Bjuder på denna heta bild på mig i den underbara regnkappan:


Sov på vandrarhemmet och åkte hem igen idag, till ljudet av ett smattrande ösregn mot vindrutan och - givetvis - Mauro Scoccos Hem till Stockholm igen (skit i filmen) i högtalarna. Mmm, det är fint det. Och jag ritade i bilen :)

Vi fick middag hos mormor och morfar där vi hämtade upp hunden igen.

Irma bangar på segling, så vi får se om jag och pappa peppar på någon annan gast eller hittar på något annat. F & P lär väl komma hem i dagarna, så jag ska nog kunna underhålla mig :) ♥


Tåvja nu. Nassinassi ♥

Inga kommentarer: