10 juli 2008

Myskväll

x
Har just suttit på mitt rum i tre timmar tillsammans med världens underbaraste Cicci, och druckit te i skenet av många stearinljus och till ljudet av Simon & Garfunkel på kasettband. Fotat med Pixel, spelat kort, ätit kanelbullar & kexchoklad & glass och lagt patiens.

x
Och det finns ett ljus i de där ögonen som jag skulle göra vad som helst för att få ♥
x
Sedan, mitt i natten, lyckades jag få ut Idioten! Jag fick ut Idioten!
x

Luvan har kommit hem nu, ovåldtagen och omördad, så jag kan sova gott. :] Jag har även konverserat med en människa jag saknar och vill vara hos: Klöver Knekt. Egentligen är jag ett djur (Catrins "turturdruva" xD) som står för den första delen i namnet, och den andra delen symboliseras av all klöver mannen i fråga har. Antagligen fattar ingen, men det gör ingenting.

Jag borde gå och sova, men det är så mysigt här. Lite smålampor tända i köket. Inga stearinljus längre, men det trevliga (varning för mycket dåligt ordval här!) skvalpandet av diskmaskinen och den varma känslan som te sprider i kroppen. Och jag är inte ensam.

Egentligen är jag nog aldrig mera det; som jag sa till F: Jag har samlat ihop små pusselbitar av minnen med människor jag tycker om, och stoppat dem någonstans innanför revbenen - där riktiga människor har sitt röda dunkdunk. Och hur ensam jag än känner mig, har jag alltid med mig det som hållit mig levande... Fint. För jag är ju så bra på att vara själv, som nu, men usel på att vara ensam, eller hur? Så om jag lyckas behålla det här, och inte låter pusselbitarna smita ut mellan revbenen, kanske jag aldrig mer behöver vara ensam. Det vore bra.

Ska nog gå och lägga mig inom en inte alltför avlägsen framtid, har ju ansvaret för hunden imorgon så ett träningspass på morgonen blir det - varför inte en joggingtur? Efter lunch planerar jag att ta med Cicci & Charlie på en långpromenad alternativt cykla och bada. :) Sov gott alla, och dröm vackra drömmar ♥

Inga kommentarer: