31 juli 2008

Måndag + tisdag

Och vem kammar hem denna veckas guldmedalj i kampen om sämsta uppdatering? (Alla håller andan av spänd förväntan) *trumvirvel* ...Jo, Pusslaren! (Till ett öronbedövande jubel reser sig alla upp och börjar applådera vilt)

...Öh, ja. Hur som helst. Jag trodde ju i min enfald att jag skulle hinna skriva en bit i måndags eftersom jag hade så mycket ledig tid, innan vi åkte till... Nej, det vet ni inte än nej! :o I vilket fall fick jag på scoutmärkena, och i övrigt gled jag mest runt och hittade gamla kasettband med bland annat Mora Träsk och Sune och Svarta mannen, som jag och brorsan lyssnade till med stor förtjusning och insåg att vi kunde nästan varje fras utantill. Sånt är bra härligt ibland. Pannkakor med glass till lunch, det är rätt härligt det också!

Sedan packade vi in hela familjen i bilen med sikte på Farmors lägenhet i Katrineholm. Efter en paus för lite glasspicknick i Bästemors säng kom vi till slut fram och fick lyxigt kvällsfika:
x

x

Och jag gav mig ut med Pixel till den otroligt härliga parken som finns där för lite missinassenfoto. (Se andra bloggen!)

Morgonen efter gav vi oss ut på "stan" (som åtminstone är betydligt mer att skryta med än Lidingös fjuttiga lilla centrum!). Där fanns jättesnygga Converse-kalendrar...


...som jag inte köpte, och flera snygga skrivblock - bland annat med dödskallar på - som jag köpte!
x

Chockerades lite av att jag faktiskt vågade spendera pengar ;o Men fina var dom ju. Efter lunch åkte vi och badade, och på eftermiddagen hann jag även gå och hälsa på mitt söta kusinbarn som jag inte hunnit träffa, trots att han föddes i vintras. Urgullig var han! Och pigg & glad :) ...om än en aning skräckslagen vid synen av en jättelik man och en gul varg. ;o

Efter middagen bilade vi hem igen och chillade lite hemma på kvällen.

Inga kommentarer: