07 juli 2008

Måndag med F & P

Tjo!

Idag har det regnat. Mycket. Jag fick användning för min snygga regnkappa i alla fall! På t-centralen satt jag och spelade på ipoden och såg så lodig ut att en vakt kom fram och frågade om jag mådde bra. Haha.
x
Jag lekte med fokus, Paulas fötter modellerade...

Och våra kameror pussades! :3
Jag och Paula äventyrade oss sedan med pendeltåg & regnpromenader mot Viby. Till slut kom vi fram och tiden fördrevs med gitarr, Harry Potter-film, scones och te hemma hos Fredrik.

Och jag har så svårt att säga hejdå! Människan ska vara borta i två veckor. Det är inte ens en halv evighet. Ändå är det svårt.

Det gör ont i hjärtat när man kutar som fan för att hinna med pendeltåget, särskilt om det är från en person man helst vill stanna hos för alltid. Vi tröstar oss med att få träffa Klara imorgon i alla fall...

"Perfection will not come"
(The Fray)

- Jag tror på det. Perfektionen är bara en illusion, något vi hittat på. Åtminstone känns det lite mer tröstande så...

Jag och Paula har pusslat hela kvällen och mitt stora julklappspussel över Neuschwanstein-slottet i Tyskland är snart klart. Hon har dock slocknat för en stund sedan, så nu är det jag och 100 himmelsbitar med samma färg och samma form... Uthållighet är nyckelordet. Synd bara att jag råkat svälja nyckeln.

Pusselipussel, sov gott sötnosar <3

Inga kommentarer: