05 mars 2007

Frisörvandring, tvättmaskinsdamp & krutonglägereld

Tisdag 27/2

Vandrade till centrum och klippte mig:), och vandrade tillbaka igen. Hurt. Åt rester + varmkorv med broder, och var ute med Charlie (och pratade med en kille typ 23 som var skitlik Orlando Bloom). Sen skottade jag snö:P Vi hade en liten cirkus när mamma kom hem. För få personer försökte lyckas med för mycket saker samtidigt; mamma lagade soppa och gjorde krutonger (stava? Iallafall, skar brödkanter o stekte i stekpannan:P), jag hängde ut täcken och städade och Pelle stoppade in lakanen i tvättmaskinen. Han pressade på tills han hade fyra påslakanset i samma maskin (?!), vilket är alldeles för mycket -> mamma säger åt honom att stanna tvätten och ta ut hälften. Vilket inte går eftersom luck-knappen tycks ha hakat upp sig. Malin stänger av och försöker igen, mamma kommer ner och försöker men utan resultat. Luckan vill inte öppna sig, och när mamma springer upp igen är alla krutongerna brända. Men det slutade ganska lyckligt iallafall, vi gjorde nya krutonger och till slut fick vi upp luckan och alla lever lyckliga i hundra år, och bitterhet förgår, och sorgen byts till sorg som kan va bra. (Manus)

... För övrigt har ingen sett att jag har klippt mig. :(

Inga kommentarer: