11 mars 2007

Jogga, teckningar, barnkalas & Billy-Joe

Var ute och joggade med min mor efter frukost. Det var fint väder:) men ganska slaskigt varvat med isigt i Stockby. Kom hem och var typ död, upptäckte att det hade börjat blöda på hälen. Aj. Stretchade & peelade & duschade, och dog lite till. Hann iaf rita klart den där serien under dagen, och har ätit pannkakor med sylt också. :) Funderar fortfarande på den sista bilden som ska med till Danderyd. Någon som har kollat på bilddagboken och har något tips på fotografi eller teckning? (fast jag vet att ingen läser den här bloggen. Det är det som är så kul:)) Ska juh dit imorgon eftermiddag så det är inte läge att komma med tipset om en vecka.

Fem i halv tre ringde Karla (som blivit upplyst av CC om att hon glömt bjuda mig på barnkalas) och bad om ursäkt för att hon inte fått tag i mig. Halvt stressad över det plötsliga faktumet att jag 1) Borde fixa en present till Karla och Jossan 2) Borde klä ut mig till nåt snyggt. Slutade med att jag skrev ett litet kort till dom, drog på mig Green Day-tröjan, svarta jeans och pappas röd-svartrandiga slips och sminkade mig som Billy-Joe Armstrong. Vi blandade bål och blåste ballonger, sjöng Singstar och käkade kaka. Sen fick gick alla ut och lekte i "skogen" utanför, samt hälsade på grannarnas frisläppta kanin som bor i deras trädgård. Vid kvart över fem tog sig Malin hemåt och fortsatte fundera på stoldesign. Hur göra? Håller på och utvecklar en idé om en barnstol på segelbåten. Det blir nog fint:), lär få gå en del på SA (Sturmabteilung) också.

CC ringde från lokalen och uttryckte önskemål om att jag skulle komma ner. I artigare ordalag bad jag dom andra (inte oskyldiga CC som av någon orättvis anledning fått uppdraget att ringa mig) att dra åt helvete. Tänker i alla fall inte vara med i styrelsen eftersom dom ändå inte bryr sig om att informera mig innan om när det är möte! Som om vi gör nåt där i vilket fall, man sitter typ och ritar på papperena. Dom får glatt klara sig utan mig om dom inte orkar ta sig tid att bifoga mailet till mig med.

Funderar på vad jag är helst sugen på: 1) Rita (Längst ner på intresselistan, dock betydligt högre på Måste-göralistan) 2) Spela The Sims 2 (Ganska högt upp på intresselistan eftersom jag inte har spelat det på typ några år, men väldigt långt ner i Orkalistan) 3) Sova (Ganska långt ner på intresselistan eftersom det inte är vidare underhållande, men desto högre upp på Orkalistan. Håller på att somna redan...)

Gaahh, palla. Går upp och lägger mig. Hare fint och lycka till på NP engelska om nån ser.

M <3

Inga kommentarer: