05 mars 2007

Olles skidfärd, sudoku & foton

Lördag 3/3

Pelle, mormor och morfar gick upp 05:15 (?!) för att se på skidor på TV. Jag njöt av ensamheten sista tre timmarna innan kära broder kom in och väckte mig. Åkte "Olles skidfärd"-spåret från stugan till Svansjöliftarna och tillbaks. Åt en salig blandning av olika delikatesser till lunch; potatis, spaghetti och makaroner med kyckling, prinskorv, köttfärssås och sill:D Det var gott. Spelade Gameboy med Pelle och åt semlor till fika igen. Löste sudoku och lyckades ganska bra faktiskt:) Jag och Pelle pillade lite på den bärbara datorn som mormor och morfar har däruppe, och jag hittade gamla foton som vi laddat in från kameran nån gång. Fatta vilken jävla lycka, det var precis dom fotona som har försvunnit från vår dator!! Var så jävla lycklig en stund. Det var underbara foton på när jag, Isak och Pelle gick runt på hela övervåningen och tände jättemkt ljus, foton på Isak när han spelar gitarr och jättefina fjällbilder från påsklovet. Lycka på riktigt:D Folket åt godis eftersom det var lördag. Jag passade som vanligt:P Åt lax i ugn till middag. Sorgligt att jag missade Melodikrysset imorse! Det är ju roligt:) Får lyssna nästa vecka om jag har tid. 10:00 varje lördag i någon av P-kanalerna. :P

Inga kommentarer: