17 mars 2007

Xärsätra, promenad & bandymatch

Igårkväll var vi på Skärsätragården, det var fett mysigt:D Känner att jag äger alla hårt på Guitar Hero (a) Spelade riktig gitarr också, känner till 4 ackord och resten hittade jag på alldeles själv. Gjorde en egen låt också, med lite support från Ciccis kompis Josse, typ "vi sitter på skärsätragården, och övar på gitarrackorden, Oscar vibrerar och Malin citerar, och allt är precis som det ska" eller nåt sånt:P Haha det där med vibrerar kom från att han skrattade så hela soffan skakade. Inget annat... (a)

Imorse var Pelle uppe redan vid sex, han har varit på fotbollsturnering i Västerås. Själv blev jag väckt fem i 10 av ett ihärdigt buffande och slickande i ansiktet samt en duns på täcket (hund + kanin). Lyssnade på melodikrysset under frukosten, ägde såklart (nästan). Var ute på en långpromenad med mor och far och hunden vid Hustegaholm och hittade följande intressanta prylar som jag inte tog hem:
  • En plastmugg
  • Ett halvskabbigt snäckskal
  • En skylt med texten "Varning! Elstängsel!" på
  • En fylld vattenflaska
  • En helskabbig lerig keps

Sen stannade vi i centrum en kortis, mamma skulle köpa några sulor till Pelle i skoaffären och när vi var där träffade vi Matilda från miniorlägret (jordens härligaste tjej, tre-fyra år) och hennes mamma:D Dom köpte piratstövlar. Jag charmade mig till Pilgrims vårkatalog från Lidingö Guld (känner på nåt sätt på mig att det var min utstrålning och charm snarare än min chica klädsel som fick tanten i Guldaffärens hjärta att smälta; hade fett leriga gympaskor, jeans och overallsjacka på mig) och pappa var på systemet.

Sen åt vi Keldas Thaisoppa till lunch:), den är fett god men ganska stark, smakar lemongrass. Efter lunch pluggade jag fysik, känner att pappa blev lite missnöjd över hur dålig jag var men det gick nog över vartefter.

Sen har jag spelat bandymatch, var typ SÅHÄR (visar med fingrarna) nära att hålla nollan! Men det gick bra ändå, 3-1, sista seriematchen för mig faktiskt. Mina knän var inte lyckliga måsben efter det, mina vackra sårskorpor efter Dannes gayiga målvaktsdräkt hade spruckit upp och blivit allmänt mysiga:)

Haha, hade precis ätit upp fiskgratängen när Pelle kom hem efter turneringen och i princip inledde med att anförtro oss att Lasse har fått fotbollsskor som är så snygga att man vill bajsa på sig xD Han är lite rolig ibland. Pappa blev orolig över att hans son fortfarande var i kiss-och bajsåldern.

Satt och "klappade" mig själv på kinden med en videtuss under middagen, lycka på riktigt:D Har den i bröstfickan nu på skjortan, *Malin beroende av videtussar* :D

Puss alla vårlyckliga människor:D <3<3

Inga kommentarer: