15 mars 2007

Tejpmumifierade sterila äpplen känner sig ensamma

Idag på engelskan, mitt i ett gammalt nationellt prov, kom Wale inhoppande, mumifierad i brun tejp. Har vart ute på långpromenad med Charlie och sedan även CC, och så har jag äntligen fått äta min efterlängtade korvstroganoff:D Det är fett vårigt ute, lycklig mås som CC säger om mig:), myys. Kom tillbaka till datorn och såg att Isak hade skrivit "satt och tänkte på vad du hade fått hjärter dam ifrån. Plöttsligt, som taget ur luften. Dök den upp. Där stod den, nummer sex på min "blanda spår".lista på min iPod" Och som Isak sa: "Livets vägnar äro outrungliga"... Kändes lite konstigt att jag liksom var värd besväret att tala om det, han kunde ju lika gärna ha skitit i det. Och ändå... Vet inte, känns ganska bra iaf, att på nåt sätt vara värd dom 16 sekunder det kan ha tagit att skriva det.

Funderar över hur det kommer sig att inga stora äppelträd växt upp i skålen där vi sådde äppelkärnor i helgen. Då sa pappa att det kan vara så att äpplena man köper är sterila. Det tyckte jag lät konstigt, och ganska sorgligt, är rätt glad att jag inte är ett äpple ändå.

Har städat och fixat med Quotas och tyckte att allt var allmänt bra

(men du vet; times change)

(Oj, där blev det en sån där poetisk, eller kanske wannabe-poetisk, radbrytning.)
Men har suttit här och pillat på Internet och kommit fram till att jag är en sån där som inte syns nånstans, samtidigt som jag alltid sticker ut, lite svårt att förklara men jag känner på mig att nån därute skulle känna igen sig om dom hörde mig. Liksom, visst är jag en halvmeter längre än alla andra. Men jag räknas ju inte för det :S Gick in på bilddagboken.se och såg att Stina hade "kompisfrågat" mig. Kollade igenom hennes bilder där hon döpt alla till typ "jessie<3", "världens bästa jojjs", "johanna flummar" osv. Hon hade bilder på alla sina kompisar, Johannax2 var på iallafall 20 av dom. Och det är inte fel, det är kul att dom har roligt. Men har tror nån fattar hur det känns. Att inte ha varit med, att inte ha träffat rätt folk och så.
Den 17e (tror jag) ska folket på SBN på Elverket. Skulle ta år att skriva allt jag tycker om det här så jag skiter i det men ni kan nog gissa. (det blev liksom ännu en bra anledning att dra härirån på ett eller annat sätt)

Jag fryser, det är alltid så kallt härnere vid datorrummet. Pelle kommer snart och är sur om han inte får datorn. Och jag är självmordsbenägen, men det går nog över imorgon när vi har NP i engelska. Inte.

Fan. (Man kan ju ångra att man skriver sånt om sina kompisar som dom inte vill höra, och då är det iallafall en tröst att tänka att ingen kommer läsa bloggen ändå.)

DÖD x-

Inga kommentarer: