05 mars 2007

Vasaloppet & Sandviken

Söndag 4/3

Idag är det Vasaloppet. Givetvis gick Pelle upp 05:15 igen med mormor och morfar för att kolla på TV. Kom på att det inte nödvändigtvis var skidor. Det kan ha varit friidrott också... Jag och Pelle körde ett eget vasalopp på femman, klassisk start såklart (rim!), jag startade fem minuter innan. Insåg ganska snart att det inte kändes särskilt bra, var inte bästa kompis med mina lungor då. Som jag redan konstaterat, det är nåt fel på mitt hjärta. I alla bemärkelser. Satte istället upp målet att komma före honom i mål, alltså inte förlora med mer än fem minuter. Det lyckades jag med:), Pelle vann med två minuter. Hade lätt kunnat vinna om jag velat riskera kvarlevorna av min hälsa och därmed även resultatet på kommande 2,4-test, men det ville jag alltså inte. Klarade mig bra ändå. Vi packade och skakade täcken och jag städade hos Colan, och sen fick vi stekt korv & potatis till lunch. Vid tvåtiden var alla packade (a) och klara och vi övergav mormor och morfar som visserligen inte skulle komma att sakna oss på ett tag. Dom behöver vila dom också.... Brummade ett tag, käkade pizza i Sandviken (som jag tänkt SMSa till Jacob: "Jag är hos dig igen", men jag tror inte han skulle fatta poängen. Han lyssnar nog inte på Winnerbäck...) Jag och mamma såg Hitta Nemo i Pelles bärbara DVDspelare:) Kom hem vid 10-11 och packade upp och gick och lade mig. Sköt upp städningen till framtiden, älskar pappas uttryck: "Skjut inte upp till morgondagen... Vad du kan göra i övermorgon!"

Nu ska jag plugga SO:) Hare fint, puss <3

Inga kommentarer: