12 mars 2007

Vårväder, vilse, pulvermos och för trött för att sova

Måndagar är sega dagar. Ingen orkar göra någonting.
Efter skolan åkte jag till Danderyds gymnasium. Det var ju en upplevelse i sig, åkte lidingöbanan och tre olika bussar dit. Var där i typ fem minuter, frågade massa folk om vägen, lämnade bilderna och stack. Åkte buss till Danderyds sjukhus, gick ner i tunnelbanan och tyckte att det var ett smart drag tills den stannade vid stationen innan Stadion. Till slut kom vi fram till Stadion och alla tog sig upp för att ta ersättningsbussar. Jag frågade en snäll tant (trodde jag) åt vilket håll Ropsten låg, hon pekade och jag gick. Tills jag med hjälp av mamma mer telefon listade ut att det var åt fel håll:D Men då hade tunnelbanan börjat gå igen, så jag gick ner vid Karlaplan och åkte hem. Befolkningstätheten per kvadratmeter på tunnelbanan var ganska hög, ca 10. Hann förbi Ciccis hus också, hälsade på Ozzy och Erik. Har ätit köttbullar och pulvermos till middag, och strukit lite dukar & skjortor. Nu ska jag plugga och sova. Fan vad trött jag är! Seriöst. Man tänker under dan såhär att "det här ska jag göra ikväll. Och det här och det här, för det är mysigt" men sen orkar man ändå inte ett piss! Orkar liksom inte sova heller... om nån förstår vad jag menar. Hare, puss. <3

Inga kommentarer: