05 mars 2007

Våfflor & Tankar

Fredag 2/3

Imorse tog Sverige brons i stafetten. Jag åt världens godaste morotsbröd till frukost:) I - som morfar uttrycker det - strålande sol och under våldsamt blå himmel gav vi oss ut på fjället :) vi åkte först till Andersborg där vi väntade in kusinerna med familj. Sen åkte vi upp för en backe precis vid Lillskarven, och sen kom feta nedförsbacken ner mot Malmbäcksstugan. Det var jätteroligt, den var ganska brant och sjukt lång. Nästan alla trillade. Jocke åkte pulka bakom Anders. Väl nere i stugan åt vi våfflor och drack varm o'boy med vispgrädde. Charlie fick också våfflor:), misslyckade från köket. Kusinerna åkte hem igen, och vi fortsatte mot Hållan. Sen vände vi (det kan ju bli lite jobbigt att åka ända till Ramundberget) och jag pekade ut CCs stuga när vi åkte förbi. Vi fick sill och fisk till lunch när vi kom hem. Har haft stor användning av vår kära kamera under dagen:D

Efter lunch, när man hoppades på lite lugn och ro, kom kusinerna ner igen. Vi lekte lite med Joche och Charlie en stund i snön, sen gick Johanna hem. Jossan och Joche stannade och åt semlor till fika.

... Visst kan det vara mysigt attt vara allihopa i fjällstugan, trångt och intimt. Men det är jobbigt också, att knappt kunna poåbörja en mening utan att bli avbruten. Varje gång vi ska åka upp ber mamma och pappa mig att ta med flöjten. Och ändå blir det alltid samma sak, dom har inte tid. De glodde på friidrott hela eftermiddagen, och då vill man ju inte störa. Det blir ju som att säga "Hej, jag tror ni är mer intresserade av mig och mitt flöjtspel än av friidrott". Och så gör man inte. (Vad jag har förbannat den där jävla jantelagen) slutade med att jag färglade hela flöjtboken istället, det blev ju fint :) Måste börja på teckningsproverna jag ska skicka till Danderyds gymnasium. Palla?! Tror inte ens jag vill gå där...

Inga kommentarer: