15 februari 2008

Alla ♥ dag

Förlåt att jag är elak, men jag kan inte låta bli att citera en tjej ur Gärdesskolan som på abc-nyheterna i onsdags sa såhär om förbjudning av rosförsäljning till alla hjärtans dag:
"Ja, det är väl bra för alla som är mobbade, men för oss andra är det ju tråkigt..." ^^

Igår var alltså dagen på året tillägnad alla nyförälskade par och trogna makar som förväntas uppvakta varandra med blommor, sockerhjärtan och choklad för att visa sin enorma kärlek och passion för varandra. Samt, givetvis, alla ensamma själar, som ägnar dagen åt att deppa ner sig i sig själva i stället för att arrangera romantiska middagar och annat sexigt.

Gud firade Alla hjärtans dag med några minusgrader, en klarblå himmel och strålande sol, förmodligen för att göra alla lyckliga kära par ännu lyckligare och alla deppade singlar lite mindre deppade. Själv deppade jag inte alls utan passade på att ta åt mig så mycket sol som möjligt :) Till min enorma förvåning hängde det en ros på mitt skåp när jag kom till skolan! Utan kort eller någon annan ledtråd, så jag har väl att göra om jag ska ta reda på vem den skyldiga är. Fast frågan är om jag vill veta... ;) Lite kul var det i alla fall. Och av Olivia fick vi hjärtan av indianpärlor :) ♥

Kemilabben, som vi befarat skulle gå käpprätt åt helvete, fick en - med tanke på förutsättningarna - framgångsrik utgång. Vi fick ihop en rosa romantisk kärleksdryck som tyvärr var mer basisk än neutral, men det är detaljer. Finast under lektionen:
Caroline: Monika, vi fick svaret 1,2 molar. Det är inte rimligt va? Är inte det lite högt?
Malin *viskar till Olivia*: Vad fick vi för svar?
Olivia: 20 molar... XD

Tyskan var precis lika tom på geléhjärtan som kemin, men det gjorde inte så mycket för jag och Paula underhöll oss på egna vägar. Jag bangade ISP helpdesk och åkte till Bästemor i stället, städade, fikade och manglade för första gången i mitt liv! *nöjd* Mycket trevligt. På väg därifrån hade solskenet fått sällskap av en hagelskur, och med tanke på hur spännande det svenska vädret är i vanliga fall kändes det här ganska exotiskt.

På kvällen var det innebandy i Gärdeshallen som gällde, grymt roligt som alltid. David och Douglas körde rätt hårt med mig... Men det är sånt man får ta. Längtar till Mora! ♥

Gjorde inte så mycket mer under kvällen, fick inte ett enda godishjärta under hela dagen men jag lever ändå. Hoppas alla hade en trevlig alla hjärtans dag och spred lite extra kärlek dagen till ära! Vi fick i alla fall mail av Aaron som uttryckte sin glädje över rosen till honom, och sa att "it really brightened his day" :) Det kändes bra.

Dagens hyllning går till den personen som kläckte superidén att
1) Namnge alla tunnelbanevagnar - det är jättetrevligt! Själv har jag väl tagit det lite till överdrift och kan knappt åka tunnelbana längre utan att kolla vad vagnen heter, men det är en liten kul överraskning att se namnet på en kompis eller sig själv :) Den här dagen åkte jag bland annat i Kent. ♥
2) Måla om tunnelbanevagnar till tegelmur- och blomtryck! Såna där små saker som verkligen inte stör utan bara är fint. Att det är reklam spelar ingen roll, den minns man ju ändå inte.
3) I stället för tråkiga reklamer för gymnasieskolor eller fiskoljetabletter pryda tunnelbanestationerna med dikter. Poesi på väg for the win!

Dagens låt: Det här är grymt läskigt. Satt och hade en låt på hjärnan hela jävla bandyträningen, och nu minns jag inte ens om den var på svenska eller engelska... Kommer nog på det vad det lider, uppdaterar då.

PUSSEL! ♥

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh! Du nämde mig två gånger i ditt inlägg! Vad glad jag blev! Du vet, jag bloggar också nu, så om du har lust är det bara att titta förbi på oliviasfluff.blogg.se :P Btw, så tror jag att vår kemilabb verkligen gick käpprätt åt skogen.. jag pratade lite med carro sen å hon tyckte att det lät lite osannolikt med 20 molar, plus att jonas höll på att sätta i halsen när jag sa det ^^ HAHA.
Ha det skönast malin!
<3<3