13 februari 2008

Skridskor

Tjo.

Imorse när jag sprang till tåget såg föraren det och väntade och öppnade dörrarna när jag kom. Det fick mig att tro att även SL-gubbar är människor...

Under dagen har vi lekt lite allt möjligt, bland annat linoleumtryck och annat trevligt på bilden, samt matte och kör. Det är kul att ha kör sista lektionen, visserligen slutar vi 17.15 och jag kommer inte ens använda poängen jag får för den kursen, men det är jätteroligt ändå! Synd bara för familjen som får stå ut med ens sång hela kvällen...

Vi har också åkt skridskor på Östermalms IP och jag har gjort ett tappert försök att fixa vår presentation till på fredag. Är dock lite otaggad med tanke på att jag har gjort i princip allt och de andra tre inte ett skit... Men det är fint. Det löser sig nog. För engelskaläraren älskar ju mig, eller hur? (Läs: ironi)

Imorgon är det alla hjärtans dag! Det innebär alltid samma dilemma varje år, och jag kan aldrig bestämma mig för om jag ska vara glad och allmänt romantisk och loveable och sprida kärlek över hela stan, eller deppa ner mig och ha ångest över hur patetiskt det är att människor älskar varandra en dag om året. Förmodligen landar jag någonstans mittemellan... Fast nog är det tråkigt att vi måste överdriva det så en enda dag varje år, man borde väl sprida ut det lite mer. Inför alla hjärtans dag har elevrådet sålt rosor i cafeterian, vilket förmodligen kommer urarta till ett enda stort Mean Girls-scenario, men det blir nog trevligt. I vilket fall har vi beställt en ros åt historievikarien med hälsning från hela klassen ^^ "You won 30 hearts in 2 weeks" - det är så jävla sant. Fördelen med alla hjärtans dag är i alla fall att man har en bra ursäkt att tjocka choklad och gelégodis, vilket jag med all sannolikhet kommer göra. I eftermiddags när jag mötte Catrin försökte jag inspirera henne att ta med lite godis till tyskan, vi får väl se imorgon hur framgångsrik jag var.

Orkar inte labb imorgon. Orkar inte kemi över huvud taget. Varför natur? Varför??

Sov sött barn, pussel

Inga kommentarer: