21 februari 2008

Novell!

Har ett allvarligt problem. Bestämd pluralform av ordet räls trodde jag skulle bli rälsen, eller? Både Word och Wikipedia föreslår däremot ordet rälsarna. Never heard of? Nej, tror jag skriver spåren i stället för att vara på den säkra sidan...

Gissa tre gånger vem som är grymt kunglig och skriver sin novell med - ja, vad tror ni? - exakt 1000 ord. Exakt! Inte lite nöjd med det kan jag ju bara säga. Så kom inte och säg åt mig att ändra något nu... ;D Lägger gärna upp den på den andra bloggen, men eftersom alla noveller ska in till Urkund (för att förhindra plagiat) så anar jag att Johanna kommer "end up" på min blogg... Och jag är inte helt säker på att jag vill det. Så jag väntar nog med det tills efter att jag kommit hem från fjällen, vilket borde bli på torsdag kväll ungefär.

Imorgon får vi träffa nya svenskaläraren! :) Vi har även mentormeeting (=fika), samt historia med världens bästa vikarie... Så dagen verkar på det hela taget som en ganska trevlig start på sportlovet.

Nattinatt glada barn <33

Inga kommentarer: