08 februari 2008

Sanningar om mig

  • Jag är typ överkåt på kläder. Jag kan sitta i timtal och drömma, framför allt om vår- och sommarkläder, och det bästa av allt är att jag oftast nöjer mig med det. Ett mycket ekonomiskt sätt att underhålla sig alltså! :) Just nu är jag jättetänd på en skinnjacka jag hittat på internet. Jag anade att H&Ms jacka i våras skulle finnas hos var femte tjej i stan vilket kändes lite tråkigt, men den här är lite ovanligare och jag älskar den.
  • Jag ogillar drycker med för mycket kolsyra. Därför är det inte ovanligt att se mig sitta och blåsa ner i glaset för att få kolsyran att bubbla upp... En vanlig följd av detta är att jag har stänk i hela ansiktet.
  • Jag formulerar ofta fraser i tanken som om jag pratade med någon, och - ännu värre - de är ofta på engelska eller tyska! Lite smått wierd eftersom inget av dem är mitt förstaspråk...
  • Jag är omåttligt snål. I alla fall när det gäller vissa saker. Jag kan allvarligt fundera på att svara på ett sms utom Comviq, trots att det skulle kosta mig ynka 69 öre. Å andra sidan kan jag lägga tusentals kronor på kläder om jag är på sånt humör. Det är helt enkelt en fråga om prioritering... ;D

1 kommentar:

Charlotte sa...

Det där med fraser gör jag också. Fast franska istället för tyska...