19 februari 2008

Uti vår hage, där växa stekt fläsk : )

Tjo!

Tisdag idag (i rent upplysande syfte), jag har haft självmordsmatteprov, engelska, historia och idrottsteori. Som ni märker har jag ännu inte avlidit av överexaltering... Det mest spännande på hela dagen måste nästan sägas vara flöjtkonserten, vilket är ganska talande då de där små musikcaféerna mest går ut på att fika och vara social. Efter det åt vi plättar och fläsk till middag. "Kan du inte sjunga 'Uti vår hage, där växa stekt fläsk' i stället?" (internt skämt lånat ur Astrid Lindgren-bok) Hur som helst har jag, helt i linje med mina prioriteringsvanor, gett liv åt bloggen http://pusslarbitar.blogspot.com/ (i stället för att göra några av alla läxor vi har). Ta gärna en titt där! Har även mailat en ansvarig på Svenska kyrkan om jobb i sommar, känner mig mycket nöjd över att ha börjat söka jobb i tid. Det kan man knappast påstå att jag gjorde förra året... Började i maj eller så tror jag, under projketet. ^^ Fast då var det ju inte lika aktuellt, jag var 14 och anade att det skulle bli min sista jobbfria sommar på åtminstone 50 år.

Imorgon är det activity day! Jag och några till taggar på skattjakt på Odenplan, ska dessutom ladda upp med en av Sverigehusets stockholmskartor tror jag... Det känns påkallat med tanke på hur väl jag hittar i stan. Jag börjar inte förrän 9.30, så eventuellt återkommer jag redan imorgon bitti! Lev väl och sov sött. Pussel!

Inga kommentarer: