29 februari 2008

Oppfinnarmalin?

Jag tror allvarligt på en karriär inom uppfinnarbranschen. Hela min uppväxt har jag fått höra "Det där kan väl du fixa när du blir stor", och kanske är det dags att ta tag i det. Min senaste idé är att tillverka linser med solskydd i, för att folk ska kunna skydda ögonen från solen utan att få ful tvättbjörnsbränna. Vad tycks?

I nian designade jag ju även en säkerhetsstol för småbarn till segelbåtar, kanske det är något att satsa på också... Man kunde ju faktiskt ta kontakt med Sjöboden, och varför inte Patentverket i samma veva? ;)

Sedan har jag och pappa funderat mycket på hur man ska lösa problemet med att allt fler delar musik över Internet, så att det till slut inte är lönsamt längre att skapa musik, vilket gör att vi förlorar alla bra artister.
Vi tänkte oss att det skulle finnas ett musikprogram som var riktigt bra. Ett program som alla vill ha, alternativt (lite mer åt planekonomi-hållet) det enda programmet som erbjöds för att över huvud taget kunna föra över musik till sin ipod. Förutom att lyssna på musiken och få information om den kunde man också använda programmet till att skapa egen musik, redigera och klippa låtar mm. För att det här programmet skulle fungera, skulle man då vara tvungen att köpa små "delar" till det, som följde med i de riktiga CD-skivorna man köpte. Efter ett tag, när programmet "går ut", får man antingen betala en summa, eller köpa en ny skiva.
Bra eller dålig idé? Tips på bättre?

Inga kommentarer: