04 februari 2008

Februariblogg

TJO! Tänker inte ens be om ursäkt för min frånvaro senaste dagarna. Ni ser det förmodligen som en lättnad och det bjuder jag på. Kärleksbarnen Paula, Linnea och Klara var här i fredags och det var jättehärligt såklart, men efter det gjorde jag inte så mycket värt under helgen. Käkade onyttigheter och såg på film - bland annat...

...Döda poeters sällskap! Filmen var stört bra, verkligen. Fördelen med att ha den inspelad på VHS är att man kan spela över reklampauserna, vilket inte i sig ligger i mitt intresse eftersom jag ju gillar reklam, men vilket ger en enorm maktkänsla. Nackdelen är att om (rent hypotetiskt) någon skulle ha råkat trycka på lite för kort inspelningstid, så förlorar man den sista kvarten.... Så var det för oss. Efter att killen hade skjutit sig själv bröts filmen. YEAH! Kändes så grymt bra, nästan.

Meddelandet att båtarna blåste bort kändes som en smärre överdrift då alla ligger på land, men trots det var det en tapper skara seniorer och scoutledare som infann sig i hamnen alldeles för tidigt på söndagmorgonen för att lösa ett problem som snarast verkade påhittat. Riktigt så var dock inte fallet, men faktiskt så hade hela båthuset - med plankor, pressenning och allt - blåst upp och lagt sig ovanpå ett annat båthus. Det såg faktiskt rätt komiskt ut och självklart hade jag inte kameran med mig... Vi jobbade inte i vilket fall. De vuxna klättrade i träd, och Peter var uppe på det andra båthuset för att få ner vårt, något som vi starkt ogillade. Kunde vi inte offra någon annan...? Det gick nog bra till slut ändå. Jag gick hem och pluggade.

Pusselipussel :)

1 kommentar:

Anonym sa...

bäst att det som är efter att han skjutit sig typ är det bästa på hela filmen :D men om du känner att du har ett stort behov av att se slutet har jag den hemma, på dvd, utan reklampauser :D