29 februari 2008

Skottfredag

Jag fryser! ...Det gör man alltid här nere i TV-rummet. Och trots att man har en laptop orkar man inte flytta någon annanstans. Vad skulle det göra för skillnad förresten, när man fryser inifrån? Gick för övrigt till Ica förut och köpte en Elle. När jag stod i hallen hörde jag hur Säkert! sjöng att hon hade en Elle i väskan och om vad som var inne och allt sånt... Det är alltid lika kul att känna sig träffad av låtar ^^

Jag vill ha Innsbruck, vår och alla underbara VRG-barn! ♥ Det är lite komiskt, jag har typ planerat hela mitt liv i detalj. I alla fall vet jag vad jag vill göra. Jag vill bo i Innsbruck, vinna VM-guld i innebandy, bli allmänt känd som superbloggare, fotograf, poet, konstnär, designer, allting ^^ Och så vill jag ha en (har äntligen lärt mig namnet!) Nova Scotia Duck Tolling Retriever, några barn och en segelbåt. (...Eventuellt en man också xD)

Det faktum att det är skottdagen idag kan man se på från två håll.
1. Antingen anser man att denna möjlighet till att hinna med mycket mer under Februari än under vanliga år bör utnyttjas på bästa möjliga sätt och verkligen inte slösas bort på onödigheter. Att dagen borde fyllas med allt från skolarbetande till hemsysslor, för att inte tala om skönhetsbehandlingarna och träningspassen som aldrig blir av annars.
2. ...Eller så inser man helt enkelt att det här är en dag som egentligen inte finns, alltså har man inga som helst förpliktelser att göra någonting nyttigt över huvud taget under hela dan, och ägnar denna paus från verklighetens almanacka åt promenader, datorsittande och godisätande i stället.

Nu ska jag fortsätta leta efter lyckan någon annanstans. Här fanns den inte i alla fall. Pussel! ♥

Inga kommentarer: