29 februari 2008

Inspiration

Åh, det är inte klokt. Det finns inget som inspirerar mer än Elle! Jag vet inte vad det är för fel på mig, men de få gånger jag unnar mig en stunds bläddrande, som på Koh Hai (den tidningen var visserligen flera år gammal, men ändå), blir jag som ... förtrollad. Eller nåt. Vet inte, blir bara jätteinspirerad (förmodligen mest av reklamsidorna) och vill fota precis allt. Ge mig vita klänningar, glittriga eyeliners, japansk stil i kläder och sminkning, bleka slitna jeans, slappa linnen, brun hy, färgade naglar, mönstrade känningar, lösögonfransar, nätkoiffer, för stora skjortor, hundra olika frisyrer och hårfärger, tyll, volanger, chiffong, fjädrar, stearinljus och vinglas - både fyllda och tomma, till mig och till fotograferingen. Och så - såklart - en systemkamera och en stor studio. Samt lite människor som är villiga att ställa upp som modeller. Det ska nog räcka så! ;)

Inga kommentarer: