06 februari 2008

Allt

Tjo.

(För er information kan jag upplysa er om att Pettson har tagit anställning hos TV-sporten.)

Idag har jag varit i skolan från 8.30 till 17.15 - det är tagg på riktigt. Jag fick äran att ställa upp alla 30 stolar efter matten, medan Nima satt och kollade på och förklarade hur underbar jag var som inte lämnade honom med arbetet. Puss ^^

Vi ska skriva noveller på svenskan och jag är grymt taggad! Problemet jag alltid har i såna här situationer, är dock att välja vad jag ska skriva om... Har väl mina idéer, bland annat något om Burspråket faktiskt, som jag bloggade om för hundra år sen. Det är svårt att skriva när man har läst noveller i klassen av Anna Gavalda - de är riktigt välskrivna, genomtänkta och djupa, något som jag kommer ha svårt att uppbåda. Svårt att veta vad som förväntas av en när läraren inte ens är där... Jag ljuger inte om jag påstår att lärarna varit borta i hälften av alla ämnen. *räkna på fingrarna* Svenska, historia, kemi, biologi, engelska, tyska... Det är inte bara kul faktiskt. Jag menar, sms:en från Lena med upplysningen att lektioner är inställda är glädjande, men det är en kortvarig glädje som snart övergår i någon slags oro över vad som blir av vår gymnasietid... Äh, jag vet inte. Det löser sig nog.

Idag blev jag äntligen klar med blyertsteckningen på bilden! Blev faktiskt nöjd (ovanligt ^^) med bilden som föreställer mig, 4, och min lillebror, 3, på altanen :) (det var på den tiden vi fortfarande tyckte om varandra... haha xD)

Jag har snöat in mig (bra jobbat med tanke på väderleken) på att göra film. Visserligen har jag bara lyckats producera en färdig än så länge, men jag har mycket på gång i tanken. Vet inte riktigt vad det är som inspirerar mig, men det skulle väl kunna vara vädret kanske... (shit, självmordsfaktor imorse: mycket hög! Novembermörker är bara mysigt om man har julen att se fram emot...) Fast egentligen brukar jag ju tycka om alla väder, och på Lidingöbanan såg jag hur regndropparna i luften gav varje gatlykta en kägla av ljus under sig, så hela stan såg ut att skina en massa :P Det kändes bra som uppmuntran i för övrigt mörka tider.

Ett annat glädjande faktum är att mitt knä nästan är bra nu. Så i helgen blir det match igen, i samma hall som jag debuterade i för DIF ^^ Å andra sidan; mot laget vi förlorade mot sist, men det glömmer vi nu. Jag var ju faktiskt skadad...

Shit, vad har hänt med bilddagboken? Den är ju fan överbelastad hela tiden! Orka orka orka.

Dööööhhhhh *februarisyndrom* Jag behöver vår. Vårkläder, vårväder, lite hopp och solsken. Ge mig.

Btw är vår laptop jätteledsen! Just nu sitter jag vid pappas jobbdator men den låser sig om jag lämnar den (visserligen bra ursäkt att sitta vid datorn, men...), det är jobbigt. I helgen upptäckte jag nämligen att det var glapp i strömsladden till laptopen! Därför kan vi inte använda den nu. Och jag får abstinens... Börjar snart bita på naglarna och slita mitt hår i ångest. (överdrift) Måste få ut mitt kreativitetsbehov på någon eller något! Ge mig Windows Moviemaker (kvalité på riktigt), lite musik och min kamera så kan jag slita min själ i bitar och strö den över världen... Någon gång ska jag försöka att länka upp vad jag gör på bloggen. Som ett försök.

Sov sött alla barn. Lev väl. Ta inte livet av er. Inte utan mig! ;)

Inga kommentarer: