20 februari 2008

Skattjakt, dimma & shopping

Tjo! Idag har jag skattjaktat och shoppat i dimma.





På grund av planeringsmissar fick vi vänta 20 minuter på en kontrollant och lyckades därför inte vinna skattjakten, men jag har kommit över det nu. I vilket fall var vi jätteduktiga och, som Robin sa, åtminstone moraliska vinnare... Jag som är totalt värdelös på att hitta i stan hade väl inte särskilt mycket att bidra med, men jag blir bättre i alla fall! :) För övrigt var det jag som hade med mig kartan och utan den hade vi inte haft en chans att klara oss...

Skattjakten gick under kategorin "heldagsaktivitet", vilket kanske var att ta i då den pågick mellan 9.30 och 12, men det störde oss inte. Jag firade min lediga eftermiddag med en tur på stan och kom hem med tunnare plånbok men med massa fina grejer i gengäld. Bland annat Kents senaste skiva, ett par jeans och en tunn jacka! :)


Märk även Bonaqua-flaskan. (saknar gratisvattnet på Odenplan! Vårt förråd börjar sina nu...) Vem håller med mig om att vattnet med päronsmak smakar päronvodka? ;)

...Det finns fördelar med februari, har jag insett. De är inte påfallande många, men de finns trots allt och en av dem är att jag oftast har gott om pengar. Jag fattar inte hur det går till men förmodligen är det för att ingen i familjen fyller år, jag har fortfarande kvar lite julklappspengar kvar, får lön lite då och då men hinner inte göra av med pengarna i samma takt. Min far uttryckte sitt missnöje över det, så vi får väl hoppas att han är nöjd nu då ^^


Mjusch, på fredag ska novellen in och jag är inte i närheten av färdig. Dessutom är min skrivarpartner sjuk... Imorgon börjar jag i alla fall ett, så den förmiddagen skulle (rent teoretiskt) kunna ägnas åt pluggande... Om man nu är på det humöret. På nåt sätt känns det inte lika illa när läraren inte kommer tillbaka mer! ^^


Pussel

Inga kommentarer: