18 november 2007

Bandymatch & fotomässan

Okej, först bandymatchen. På något oförståeligt sätt lyckades jag och mamma ta oss till Fisksätra sporthall utan att åka fel en enda gång, och efter att ha kikat lite på småkillarnas match fick vi inta planen. Och överta den. Efter en halvtimmes spel med igenspikat mål på vår sida spräckte Saltis nollan, men efter det var det stopp för deras del. Det slutade 10-1 och det var ett gäng nöjda djurgårdstjejer som satte sig i bilarna för att åka hem igen. Antagligen är jag den enda (eftersom det är mitt område) som har dåligt samvete för att David och Douglas får åka kommunalt medan deras egna tjejer blir skjutsade hit och dit, men just den här gången kunde vi inte ställa upp eftersom jag och mamma skulle direkt till...

...Fotomässan! Vi inledde högst misslyckat, först åkte vi fel pga dålig skyltning och sen hamnade vi i det värsta parkeringshus världen skådat. Men väl inne på själva mässan var det jättetrevligt, en lagom blandning av foton, material, program och godis resulterade i relativt god stämning med tanke på den låga blodsockerhalten och vi glassade runt en stund och bara tog alla foldrar och reklamblad vi blev åtstuckna. Så nu har vi alltså fyllt vår intagningskvot av inspiration och gratiskarameller för en lång tid framöver. Just nu finns det så sjukt mycket grejer jag skulle vilja fota, en hel massa olika varianter jag skulle vilja prova. Och jag har insett att enda gången jag kommer ha tid att göra det är på sommarlovet, när man inte har något att plugga... Kankse under projektperioden också, om jag har tur.

Jag måste verkligen plugga. Biologiläxan hade jag visserligen inga planer på att göra, men utöver den har vi även historialäxa, matteprov, kemi och... jaa, jag har inte koll på allt men jag har definitivt skjutit upp det hela mer än jag borde de senaste dagarna. Igår hade jag några lediga timmar men var så sjukt trött att jag somnade ner i historiaboken, gav upp och gick och la mig runt tretiden. Jag vill ha jullov! Hela december och januari borde bestå av endast jullov! (Det var faktiskt en av mina bättre idéer...) Då skulle man ha hur mycket tid som helst åt att fota, sova, träffa kompisar, vara med familjen, köpa julklappar, göra alla läxor man ligger efter i - och åka pulka såklart.

Jag har alltid drömt om att ha en klocka som man kan pausa tiden med, efter ett program som gick på tv för massa år sen tror jag. Det vore ju grymt skönt att kunna ställa väckarklockan på typ sju, pausa tiden och sen kunna sova hur länge man vill. Men, som så mycket annat i världen lär det stanna i visionsform och förbli en önskan ^^

Imorgon är det måndag och jag är så o-utvilad man kan bli. Fuck. Pussel :D ♥ ♥ ♥ ♥

1 kommentar:

Anonym sa...

♫♥☺♠♣♦ ville bara göra en mass avackra symboler! :D